Περίληψη από το άρθρο του JAY GOLTZ για το New york times
(metafrasi: epitokio.blogspot.com)
Μια από τις λιγότερο κατανοητές πτυχές της επιχειρηματικότητας είναι το ερώτημα στο γιατί οι μικρές επιχειρήσεις αποτυγχάνουν, τα περισσότερα παραδείγματα κλείνουν στο να σχηματιστεί η άποψη ότι βασικός λόγος είναι ο ίδιος ο επιχειρηματίας. Σε πολλές περιπτώσεις οι πελάτες γνωρίζουν το λόγο της αποτυχίας, ενώ ο ιδιοκτήτης σπάνια γυρίζει το δάκτυλο προς τον εαυτό του, αλλά επιμένει να κατηγορεί πάντα τους άλλους όπως κυβέρνηση, συνεταίρους, εργαζόμενους κλπ. Παρακάτω παρουσιάζονται 10 από τους πιο σημαντικούς λόγους αποτυχίας.
1. Τα μαθηματικά αποτυγχάνουν. Δεν υπάρχει αρκετή ζήτηση για την γκάμα προϊόντων που εμπορεύεται ή λόγω του ανταγωνισμού δεν μπορεί να βγάλει το απαιτούμενο κέρδος. λόγω ότι ανταγωνίζεται εταιρείες που έχουν πετύχει καλύτερα κοστολόγια στα προϊόντα τους. Πχ ένα κατάστημα νεανικών ρούχων δίπλα σε ένα ZARA.
2. Πεισματάρηδες ιδιοκτήτες, οι οποίοι συνεχίζουν την λάθος πολιτική τους και τις ιδιοτροπίες τους χωρίς να ακούν κανέναν. Πολλές φορές μετά απο συζητήσεις αναγνωρίζουν τα λάθη τους, αλλά μετά απο λίγο χρονικό διάστημα επιστρέφουν στις παλιές συνήθειες τους.
3. Ανάπτυξη εκτός ελέγχου. Πολλές εταιρείες παρασυρόμενες απο μια εμπορική επιτυχία αλλάζουν την στρατηγική τους μπαίνοντας σε άλλες αγορές ή επενδύοντας μεγάλα ποσά με σκοπό την ταχεία ανάπτυξη τους. Πολλές φορές το λιγότερο είναι περισσότερο.
4. Κακή λογιστική. Πολλές φορές οι ιδιοκτήτες παραμελούν την λογιστική - οικονομική απεικόνιση της εταιρείας τους. Όταν κάποιος δεν έχει μια σαφή άποψη για την επιχείρηση του θεωρείτε οικονομικά τυφλός. Τις περισσότερες φορές η λογιστική θεωρείτε απλά η τακτοποίηση των φορολογικών αγνοώντας την ουσία της.
5. 'Έλλειψη ρευστότητας. Στην Ελλάδα την γνωρίζουν άπταιστα και παίρνοντας σαν παράδειγμα την κρίση των τελευταίων ετών, ίσως η κύρια αιτία αποτυχίας.
6. Επιχειρηματική κρητική. Δεν υπάρχει επιχειρηματίας που ρωτώντας των θα σου απαντήσει ότι είναι ένας μέτριος επιχειρηματίας. Δυστυχώς δεν γίνεται όλοι να είναι άνω του μέσου όρου. Πάντα πρέπει να παραδειγματιζόμαστε από επιτυχημένες συνταγές και να προσπαθούμε να τους φτάσουμε.
7. Έλλειψη διαπραγματευτικής ικανότητας. Πολλές φορές χρειάζεται να τολμάμε να διαπραγματευόμαστε τις τιμές που αγοράζουμε, ακόμα και αν φαίνεται ότι δεν πάμε καλά σαν εταιρεία. Μια αναπροσαρμογή στο ενοίκιο, στους προμηθευτές ή και στους υπαλλήλους θα ήταν μια λύση για να σωθεί η εταιρεία.
8. Δυσλειτουργική διοίκηση. Η έλλειψη οράματος, σχεδιασμού, προτύπων εργασίας είναι βασικά συστατικά της επιτυχίας. Αντιθέτως έλλειψη τους βοηθάει περισσότερο στην καταστροφή σας.
9. Έλλειψη ενός σχεδίου διαδοχής. Όσο περισσότερα χρόνια η εταιρεία προχωρά, θα χρειαστεί να αντικατασταθεί ο ιδιοκτήτης από κάποιο άλλο άτομο, τις περισσότερες φορές η επιχείρηση καταρρέει μετά απο λίγα χρόνια.
10. Η επιλογή μιας παρακμάζουσας αγοράς. Πολλά τα παραδείγματα χαρακτηριστικότερο στην Ελλάδα τα βιντεοκλαμπ και τα δισκοπωλεία, λόγω του Ίντερνετ και της πειρατείας η ζήτηση για τέτοιες υπηρεσίες έχει μειωθεί υπερβολικά, και όμως όσο και αν σας φαίνεται παράξενο υπάρχουν ακόμα επιχειρηματίες που επενδύουν τα χρήματα τους σε τέτοια καταστήματα.
Αν θέλετε να διαβάσετε το άρθρο απο την πηγή πατήστε εδώ
(metafrasi: epitokio.blogspot.com)
Μια από τις λιγότερο κατανοητές πτυχές της επιχειρηματικότητας είναι το ερώτημα στο γιατί οι μικρές επιχειρήσεις αποτυγχάνουν, τα περισσότερα παραδείγματα κλείνουν στο να σχηματιστεί η άποψη ότι βασικός λόγος είναι ο ίδιος ο επιχειρηματίας. Σε πολλές περιπτώσεις οι πελάτες γνωρίζουν το λόγο της αποτυχίας, ενώ ο ιδιοκτήτης σπάνια γυρίζει το δάκτυλο προς τον εαυτό του, αλλά επιμένει να κατηγορεί πάντα τους άλλους όπως κυβέρνηση, συνεταίρους, εργαζόμενους κλπ. Παρακάτω παρουσιάζονται 10 από τους πιο σημαντικούς λόγους αποτυχίας.
1. Τα μαθηματικά αποτυγχάνουν. Δεν υπάρχει αρκετή ζήτηση για την γκάμα προϊόντων που εμπορεύεται ή λόγω του ανταγωνισμού δεν μπορεί να βγάλει το απαιτούμενο κέρδος. λόγω ότι ανταγωνίζεται εταιρείες που έχουν πετύχει καλύτερα κοστολόγια στα προϊόντα τους. Πχ ένα κατάστημα νεανικών ρούχων δίπλα σε ένα ZARA.
2. Πεισματάρηδες ιδιοκτήτες, οι οποίοι συνεχίζουν την λάθος πολιτική τους και τις ιδιοτροπίες τους χωρίς να ακούν κανέναν. Πολλές φορές μετά απο συζητήσεις αναγνωρίζουν τα λάθη τους, αλλά μετά απο λίγο χρονικό διάστημα επιστρέφουν στις παλιές συνήθειες τους.
3. Ανάπτυξη εκτός ελέγχου. Πολλές εταιρείες παρασυρόμενες απο μια εμπορική επιτυχία αλλάζουν την στρατηγική τους μπαίνοντας σε άλλες αγορές ή επενδύοντας μεγάλα ποσά με σκοπό την ταχεία ανάπτυξη τους. Πολλές φορές το λιγότερο είναι περισσότερο.
4. Κακή λογιστική. Πολλές φορές οι ιδιοκτήτες παραμελούν την λογιστική - οικονομική απεικόνιση της εταιρείας τους. Όταν κάποιος δεν έχει μια σαφή άποψη για την επιχείρηση του θεωρείτε οικονομικά τυφλός. Τις περισσότερες φορές η λογιστική θεωρείτε απλά η τακτοποίηση των φορολογικών αγνοώντας την ουσία της.
5. 'Έλλειψη ρευστότητας. Στην Ελλάδα την γνωρίζουν άπταιστα και παίρνοντας σαν παράδειγμα την κρίση των τελευταίων ετών, ίσως η κύρια αιτία αποτυχίας.
6. Επιχειρηματική κρητική. Δεν υπάρχει επιχειρηματίας που ρωτώντας των θα σου απαντήσει ότι είναι ένας μέτριος επιχειρηματίας. Δυστυχώς δεν γίνεται όλοι να είναι άνω του μέσου όρου. Πάντα πρέπει να παραδειγματιζόμαστε από επιτυχημένες συνταγές και να προσπαθούμε να τους φτάσουμε.
7. Έλλειψη διαπραγματευτικής ικανότητας. Πολλές φορές χρειάζεται να τολμάμε να διαπραγματευόμαστε τις τιμές που αγοράζουμε, ακόμα και αν φαίνεται ότι δεν πάμε καλά σαν εταιρεία. Μια αναπροσαρμογή στο ενοίκιο, στους προμηθευτές ή και στους υπαλλήλους θα ήταν μια λύση για να σωθεί η εταιρεία.
8. Δυσλειτουργική διοίκηση. Η έλλειψη οράματος, σχεδιασμού, προτύπων εργασίας είναι βασικά συστατικά της επιτυχίας. Αντιθέτως έλλειψη τους βοηθάει περισσότερο στην καταστροφή σας.
9. Έλλειψη ενός σχεδίου διαδοχής. Όσο περισσότερα χρόνια η εταιρεία προχωρά, θα χρειαστεί να αντικατασταθεί ο ιδιοκτήτης από κάποιο άλλο άτομο, τις περισσότερες φορές η επιχείρηση καταρρέει μετά απο λίγα χρόνια.
10. Η επιλογή μιας παρακμάζουσας αγοράς. Πολλά τα παραδείγματα χαρακτηριστικότερο στην Ελλάδα τα βιντεοκλαμπ και τα δισκοπωλεία, λόγω του Ίντερνετ και της πειρατείας η ζήτηση για τέτοιες υπηρεσίες έχει μειωθεί υπερβολικά, και όμως όσο και αν σας φαίνεται παράξενο υπάρχουν ακόμα επιχειρηματίες που επενδύουν τα χρήματα τους σε τέτοια καταστήματα.
Αν θέλετε να διαβάσετε το άρθρο απο την πηγή πατήστε εδώ