Αυτή η σειρά από άρθρα απευθύνετε σε απλούς επιχειρηματίες και θα προσπαθήσω όσο γίνεται να σας παρουσιάσω με απλά λόγια μερικά πράγματα που θα ήταν χρήσιμο να γνωρίζετε ώστε να κατανοήσετε καλύτερα την επιχείρηση σας.
Η λέξη επιχειρηματίας είναι μια ευρεία έννοια. Για πολλούς δεν χρειάζεται κάποιος ειδικές γνώσεις για να χαρακτηριστεί έτσι, το μόνο που αρκεί είναι το κεφάλαιο. Θα συμφωνήσω μερικώς, αλλά θα προσθέσω ότι επιχειρηματίας δεν είναι μόνο αυτό. Στην Ελλάδα υπάρχουν πολλά παραδείγματα πολλών έμπειρων επιχειρηματιών, οι οποίοι ήταν γνώστες του αντικειμένου που δραστηριοποιόντουσαν, οι οποίοι όμως βρέθηκαν σε πολύ δύσκολη θέση όταν άρχισε η οικονομική ύφεση. Σε πολλές τέτοιες περιπτώσεις έλειπε κάτι πολύ σημαντικό, ο σχεδιασμός της εταιρείας.
Απευθυνόμενος σε μικρές εταιρείες η έλλειψη βασικών απλών οικονομικών εννοιών πολλές φορές δημιουργεί λάθος εντυπώσεις, οδηγώντας τον επιχειρηματία σε νέα κόστη προερχόμενα από επενδύσεις σε νέο προσωπικό, ανάπτυξη δραστηριοτήτων κλπ. Σε πολλές εταιρείες αρμόδιος για τα οικονομικά θέματα είναι ο λογιστής. Εδώ υπάρχει το πρόβλημα, ο λογιστής δεν είναι τίποτα περισσότερο από έναν “υπάλληλο” του δημοσίου τον οποίο όμως πληρώνει ο επιχειρηματίας. Δουλεία τους λογιστή (τις περισσότερες φορές όταν μιλάμε για εξωτερικό συνεργάτη) είναι να τακτοποιεί τις φορολογικές υποθέσεις τις εταιρείας και τίποτα παραπάνω. Φυσικά σε μεγαλύτερες εταιρείες δεν ισχύει αυτό, αλλά στις μικρές είναι ο κανόνας. Η λογιστική απεικόνιση είναι πολλές φορές μία ψεύτικη εικόνα μίας εταιρείας που την ετοιμάζει κάποιος όπως των συμφέρει.
Επιστρέφοντας στον κύριο σκοπό του άρθρου, θα ήταν χρήσιμο να καταλάβετε τι είναι το νεκρό σημείο και πως θα σας φανεί ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για την κατανόηση της εταιρείας σας. Το νεκρό σημείο είναι το “όριο” πωλήσεων που πρέπει να πετύχουμε για να ισορροπήσουν τα έσοδα με τα έξοδα.
Πως υπολογίζουμε το νεκρό σημείο
Για το υπολογισμό του νεκρού σημείου πρέπει να ξεχωρίσετε κάποιες έννοιες.
Πάγια έξοδα: πρόκειται για τα έξοδα που δεν επηρεάζονται από τις δραστηριότητες τις εταιρείας, πχ το ενοίκιο (όσο και αν κρατήσουμε ανοιχτό το μαγαζί το ίδιο θα πληρώσουμε), ο εξωτερικός λογιστής και άλλα
Μεταβλητά έξοδα: πρόκειται για τα έξοδα τα οποία μεταβάλλονται ανάλογα με την παραγωγική μας διαδικασία, πχ το Ρεύμα, οι υπερωρίες των εργατών κλπ
Μεικτό κέρδος: πρόκειται για ποσοστιαία μέτρηση και υπολογίζετε ποικιλοτρόπως μια απλή εκδοχή είναι σε ένα κατάστημα ρούχων αγορά 1€ πώληση 2€, άρα μεικτό κέρδος 100% ή αλλιώς συντελεστής 2 (για κάθε ένα ευρώ στην πώληση διπλασιάζετε)
Πώς εφαρμόζετε πχ Πάγια έξοδα έχουμε 1000€, μεταβλητά δουλεύοντας χωρίς υπερωρίες 1000€ σύνολο εξόδων 2000€. Τι τζίρο πρέπει να κάνουμε για να καλύψουμε όλα μας τα έξοδα. Η λύση είναι 2000€ * συντελεστής 2 = 4000€
Σε αυτήν της λύση τα 2000€ θα πάνε για τα πάγια τα άλλα 2000€ που θα περισσέψουν φαντάζεστε τι μπορεί να είναι;;;;
Σωστά μαντέψατε είναι οι αγορές .
Άρα από το νεκρό σημείο και μετά έχουν καλυφθεί όλα τα έξοδα και για κάθε 1€ παραπάνω το 0,5€ θα πηγαίνει σε αγορές και το άλλο 0,5€ θα είναι το κέρδος προ φόρων, αποσβέσεων κλπ.
Αυτό το άρθρο κρατήστε το για εισαγωγή αργότερα θα παρουσιάσουμε το μεικτό κέρδος και θα εκπλαγείτε πόσα πράγματα μπορείτε να κατανοήσετε για την εταιρεία σας γνωρίζοντας 2-3 απλές οικονομικές έννοιες.
Σε περίπτωση που θέλετε κάποια βοήθεια μπορείτε να μου στείλετε εδώ
Πατήστε για την επόμενη παρουσίαση
Πατήστε για την επόμενη παρουσίαση